למה מחירי הדירות רק עולים?

זמן קריאה: 2 דקות
נדל״ן בישראל

יוקר המחיה בארץ ישראל נמצא במגמת עלייה כבר שנים. למעשה, דמי השכירות עלו בכמעט 20% מאז 2010. זה נובע בעיקר מהיעדר אפשרויות דיור בר השגה. אוכלוסיית הארץ גדלה והביקוש לדיור רק הולך וגדל. למה מחירי הדירות רק עולים? אחת הסיבות שצוינו היא היעדר בנייה חדשה בארץ. סיבה נוספת יכולה להיות שפחות אנשים מצטמצמים או עוברים לחו"ל כי זה הפך להיות יקר מדי לעשות זאת, ובמקום זאת הם קונים בתים באזורים אחרים מחוץ לארץ.

סיבות שמחירי הדירות עולים רק באזורים מסוימים בארץ 

יזמי נדל"ן הולכים וגדלים אופטימיים לגבי עתיד שוק הדיור. הכתבה מזכירה כי יש ביקוש גבוה לדירות, אך היצע נמוך וביקוש גבוה הובילו לעליית מחירים. עלות השכרת דירה עולה בערים רבות ברחבי הארץ. הדבר נובע משילוב של גורמים, לרבות הגדלת הביקוש לנכסים להשכרה, עליית ערכי נכסים ועלויות בנייה גבוהות יותר. כתוצאה מכך, יותר אנשים בוחנים לקנות דירה במקום לשכור. ב-2017, רק 38% מהשוכרים אמרו שהם צפויים לרכוש את ביתם בחמש השנים הקרובות.

שוק הדיור רואה עלייה במחירים, אבל זה לא בגלל גורם אחד. ישנם גורמים רבים התורמים לעלייה במחירי הדירות. בשנים האחרונות נרשמה עלייה בביקוש לדיור, מה שהוביל לעליית עלות הדירות והבתים. זה נובע בעיקר מהביקוש המוגבר לדיור ורמות מלאי נמוכות. ישנם גורמים רבים התורמים למגמה זו כגון: 1

  • היעדר בנייה חדשה
  • היעדר בתים סבירים
  • עליית ריבית 
  • מספר רב של אנשים המתגוררים במכוניותיהם או ברחובות. 

התייקרות הדירות היא נושא מורכב. ישנם גורמים רבים התורמים למחיר הדירה, ביניהם מספר הנפשות המתגוררים בעיר, כמות השטח בדירה ועלות חומרי הבנייה. הביקוש הגובר לדיור העלה גם את המחירים. בעיר כמו ניו יורק, שחווה גידול אוכלוסין גבוה, יש יותר ביקוש לדירות ובכך יותר תחרות על אותן יחידות. הדבר מוביל למחירים גבוהים יותר עבור יחידות אלו וכן לעלייה במחירי השכירות לאורך זמן.

זו שאלה שאנשים רבים שואלים את עצמם, והתשובה לא פשוטה. ישנם גורמים רבים שתורמים לעליית מחירי הדירות בערים מרכזיות כמו ניו יורק, סן פרנסיסקו ולונדון. הגורם החשוב ביותר הוא היצע וביקוש של דיור. ככל שיותר אנשים עוברים לערים, הביקוש לדירות חדשות גדל באופן דרמטי. זה הוביל ליזמים בונים בנייני דירות נוספים על מנת לענות על הביקוש הזה. עם זאת, יש גבול לכמה יזמי קרקע יכולים לבנות לפני שזה יהיה יקר מדי או לא מעשי עבורם להמשיך בבנייה. זה מוביל אותנו חזרה להיצע וביקוש של דיור שמשפיע על טווח המחירים שתעלה דירה בכל עיר או אזור מטרו נתון.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!