איך לשמור על זוגיות יציבה ובריאה?

זמן קריאה: 2 דקות
יועץ

 בניה ושמירה על מערכת יחסים יציבה ובריאה, הן חלק חשוב מהשמירה על הבריאות הנפשית שלנו. מערכות יחסים דורשות אסטרטגיה, ראיית הנולד והשקעת מאמץ. כשהחיים מושכים אתכם לכיוונים שונים, חשוב לשמור על המיקוד ולדעת איך להשקיע בזוגית כדי שזו תמשיך לשגשג.

הנה כמה טיפים מובילים מאשת מקצוע בתחום יועצת זוגית בצפון הארץ ,שיעזרו לכם לשמור על מערכת יחסים חזקה.

טיפים לזוגיות

  • עבודה על מיומנויות תקשורת

יחסים יציבים בנויים על תקשורת יעילה. כדי להשיג זאת עשו מאמץ להקשיב באמת ובתמים אחד לשני. שתפו את הרגשות החיוביים והשליליים שלכם כאחד כדי שהסביבה תישאר כנה ופתוחה. למשל, תוכלו להשתמש בשיחת טלפון או בהודעת SMS במהלך היום כדי להסדיר איזה עניין משפחתי, כך שתהיו חופשיים ליהנות מהזמן המשותף כשאתם מגיעים הביתה. שמרו על החיבור ביניכם על ידי מציאת דרכים חדשות להרחבה ולשיפור כישורי התקשורת שלכם.

  • לנקוט בתחזוקה שוטפת

מדי פעם בפעם, מדדו את הדופק של מערכת היחסים שלכם כדי לבחון מה עובד, מה לא עובד ומה שניכם יכולים לעשות כדי לחזק את הקשרים ביניכם.

האם הייתם רוצים שהבילוי המשותף יהיה בעדיפות גבוהה יותר? האם אתם חולקים ביניכם את עבודות הבית? דברו על שינויים שיכולים להביא הרמוניה רבה יותר לחיים שלכם, והחליטו יחדיו על הפשרות שכל אחד מכם מוכן לעשות למען מטרה זו.

  • התאימו ביניכם את הציפיות שלכם

קבלו את עצמכם, את בן או בת הזוג שלכם ואת מערכת היחסים שלכם – כפי שהם קיימים היום. זה אך טבעי לרצות שחוויית ירח הדבש תימשך לנצח. אבל גם אנשים וגם מערכות יחסים משתנים עם הזמן, אז למה לא לשמוח על כל אבן דרך חדשה שמביאה איתה דינמיקה חדשה ושגרה שונה?

  • צרו לעצמכם טקסים ייחודיים

שגרה לצד טקסים תעזור לזוגיות שלכם להחזיק מעמד. למשל, נשיקת פרידה לפני היציאה לעבודה, שבת שמתחילה בארוחת בוקר במיטה, יציאה לדייטים אחת לשבועיים, או יציאה לטיול אחרי ארוחת הערב – כל אלה הם דברים קטנים שהופכים עם הזמן לדבק שיכול לחבר מערכת יחסים יציבה ובריאה.

  • תכננו תאריכים והפתעות

חשוב שהרומנטיקה תהיה חלק מתמשך ממערכת היחסים שלכם, ולא רק באירועים מיוחדים במהלך השנה. תוכלו לתכנן דייטים או הפתעות שונות בתורות, כדי לשמור על ההתרגשות בזוגיות שלכם. למשל, תוכלו לצאת לשיט קייקים בצפון, להשיג כרטיסים להופעה של להקה שבן הזוג אוהב, או להכין ארוחת ערב מפוארת לבת הזוג שחוזרת מיום עבודה עמוס. כשאתם מתכננים תוכניות התחשבו במה שבן או בת הזוג שלכם ייהנו לעשות.

  • תכננו למקרה של אי הסכמה

לא תמיד תסכימו על כל דבר. חשבו גם על מצבים שבהם אתם יודעים שיתעוררו חיכוכים, ודברו עליהם. לפני שאי ההסכמה תתרחש תכננו להתייחס האחד לשנייה בכבוד. התחילו להתרגל לחפש את התכונות החיוביות בבן או בת הזוג שלכם ולהפגין את ההערכה שלכם.

הכתבה באדיבות אורית צוקר יועצת זוגית >> https://www.orit-zucker.co.il/

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!