בחירות עו״ד עבירות כלכליות

זמן קריאה: 2 דקות
בחירת עורך דין

כשאתם בוחרים עורך דין שיעזור לכם להתמודד עם אישום בגין עבירה כלכלית, כדאי לעשות זאת באופן מושכל. אחרי הכול, לא רק שתחשפו בפני עוה״ד מידע סודי, אלא גם תבטחו בו ותאמינו שהוא אכן יציע לכם ייעוץ משפטי הולם וידריך אתכם במצבים שבהם אתם לא מסוגלים לנווט בעצמכם.

גורמים שכדאי לשקול בעת בחירת עורך דין עבירות כלכליות

יש מספר היבטים שכדאי לשים לב אליהם לפני שאתם בוחרים בעורך דין עבירות כלכליות, שהניסיון שלו יתאים ספציפית למצבכם המשפטי, כמו: מספר השנים בהם הוא עוסק בתחום והניסיון שלו בהגנה על סוג האישום שלכם.

עסקים מתמודדים לעתים עם האשמות פליליות כמו הונאה, בעיות זכויות יוצרים, פשיעה פיננסית וכדומה. במקרים שכאלה הם נזקקים לעזרתו של עורך דין מומחה בעבירות כלכליות.

כדי לבחור את עורך הדין שלכם יהיה עליכם לשקול כמה גורמים, וביניהם:

  • לטווח ארוך או קצר

התייחסו קודם כל לצרכים שלכם. לשם מה אתם צריכים עו״ד? האם יש לכם בעיה משפטית שאתם לא יכולים לפתור בעצמכם? אם כן, האם עורך דין יוכל לעזור? לאחר שזיהיתם שאתם אכן זקוקים לסיוע משפטי, בדקו אם אתם זקוקים לעו״ד לטווח הקצר או הארוך. זה תלוי בסוג העבודה שיעשה עבורכם עוה״ד.

  • האם עורך הדין יספק לכם ייעוץ לגבי מצב משפטי עכשווי וידרוש שכר טרחה להתייעצות בלבד?
  • או שעורך הדין יטפל בכול העניינים המשפטיים שלכם ללא הגבלת זמן, ואז תזדקקו לעורך דין לטווח הארוך שיוכל לעזור לכם בכול עת.
  • ביסוס ההבנה ביניכם לבין עורך הדין שלכם

מטבע הדברים, עורך הדין יידרש להשתמש בבית המשפט במינוחים מקצועיים, אבל תוך כדי התקשורת אתכם, עליו להשתמש בשפה ובמונחים שכל אדם מהשורה יכול להבין.

בנוסף, חשוב לבחור בעורך דין שלא רק מתמחה באישומים פליליים כלכליים המאתגרים אתכם כרגע, אלא גם מבין היטב את אופן ההתנהלות של העסק שלכם. קחו בחשבון שהקטגוריה העסקית שלכם וסוג ההאשמה הפלילית, משחקים תפקיד חשוב בשיקולים לבחירת עורך הדין שלכם.

כך, לדוגמה, אם אתם מתמודדים עם עבירת מקור הלבנת הון, רצוי לבחור בעורך דין שהתנסה גם במקרים שבהם הלקוח שלו ביצע עבירות שייצרו לו הכנסות (כמו קבלת שוחד או סחר בסמים), וכעת הוא פועל להלבנת הכנסות אלה ולהטמעתן במערכת הפיננסית הלגיטימית, ולמעשה מבצע עבירה נוספת שהיא הלבנת הון.

  • המלצות של לקוחות קודמים

בדיקת משובים של לקוחות (אותם תמצאו באתר האינטרנטי של עוה״ד), יעזרו לכם להכיר את היחס ללקוחות ואת המוניטין של עורך הדין על בסיס גורמים שונים, כגון:

  • האופן בו עורך הדין התייחס ללקוחותיו בעבר
  • מידת הלהיטות שלו בעבודה
  • מידת האחריות והעמידה בלוחות זמנים

מן הסתם, גם לעורך הדין הטוב ביותר יכולים להיות כמה לקוחות מאוכזבים, לכן כדאי לבחור בעורך דין שיש לו יותר פידבקים חיוביים משליליים.

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!