במה מטפל עורך דין תעבורה?

זמן קריאה: 2 דקות
עורך דין תעבורה

התחום המשפטי הוא תחום רחב ביותר, ובו כלול גם תחום דיני התעבורה. מה היא בדיוק ההתמחות של עורך דין תעבורה? מתי נרצה לפנות לייעוץ אצל עו"ד תעבורה? המשיכו לקרוא!

דיני תעבורה

אז מה הם בעצם דיני תעבורה? דיני תעבורה הם שם כולל לכל חוקי התנועה שאנו מכירים, וכן עוסקים בעבירות תנועה מכל סוג ועבור כל כלי רכב יבשתי. כאשר נהג מבצע עבירת תנועה ונתפס על ידי הרשויות, במקרים מסוימים עומדת לפניו האופציה לגשת למשפט בבית הדין לתעבורה.  אז איך בדיוק זה עובד? 

סוגי עבירות תנועה

לא לדאוג, לא כל עבירת תנועה קטנה תוביל אתכם לכותלי בית המשפט, אך כן כדאי להיות זהירים מאוד ולהקפיד על כללי הנהיגה הבטוחה על מנת למנוע עמידה לדין. 

עבירות התנועה מסווגות לפי רמת חומרה, כאשר הרמה הנמוכה ביותר תגרור קנס כספי נמוך יחסית והרמה הגבוהה יותר יכולה לכלול שלילת רישיון ואף מעצר.

בישראל קיימת שיטת אכיפה וענישה הנקראת "שיטת הנקודות", על פיה נהג צובר נקודות שליליות עבור כל עבירה שהוא מבצע בכביש. כאשר הנהג מגיע ל12 נקודות ומעלה הוא יענש. תקופת הצבירה של הנקודות משתנה על פי מספר הנקודות שצברת, כך שאם צברת מעל 22 נקודות הרישום נשאר ארבע שנים לפחות!

כאשר אתם נדרשים לעמוד לדין בעקבות עבירת תנועה, כדאי לכם לפנות לעורך דין תעבורה על מנת לקבל ייעוץ מתאים ואף ייצוג בבית הדין בעת הצורך. 

איך לבחור עורך דין תעבורה?

אם הגעתם למצב בו אתם זקוקים לשרות ייעוץ חינם עו"ד תעבורה אתם צריכים לוודא כי הוא אכן עורך דין מוסמך שיכול לעזור לכם עם המצב אליו נקלעתם. 

שימו לב קודם כל האם העורך דין שבחרתם אכן מתמחה בעבירות תנועה מהסוג אותו ביצעתם, וכי הוא בעל ניסיון בייצוג משפטי. 

לאחר שוידאתם כי אכן בחרתם עורך דין מתאים, נסו לתאם פגישה ראשונית ולוודא כי אתם ועורך הדין משדרים על אותו הגל וכי יש ביניכם הבנה לגבי התהליך.

חשוב מאוד לבחור עורך דין סבלני ביותר שיוכל ללוות אתכם בצורה מיטבית לאורך כל התהליך, שיכול להיות מורכב וקשה. 

היו זהירים בכביש!

שימו לב שחוקי התנועה הם לא בגדר המלצה, אלא מדובר בחוקים שנכתבו על מנת להגן עלינו ועל הסובבים אותנו. השתדלו להימנע מעבירות תנועה עד כמה שאפשר, ולא רק על מנת להתחמק מעונש אלא על מנת לשמור על הכבישים שלנו בטוחים עבור כולם. כמו כן, שימו לב שצבירת הנקודות היא נגררת, כך שאם תמשיכו לבצע עבירות תנועה אתם תעמדו בפני עונשים כבדים שיכולים להגיע לשלילת הרישיון. 

אז בפעם הבאה שאתם נכנסים לאוטו, תחשבו פעמיים לפני שאתם לא מצייתים לחוקי התנועה, כולם ירוויחו מזה!

סעו בזהירות!

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!