הצעת נישואין מאז ועד היום

זמן קריאה: 2 דקות
הצעת נישואין

ההצעה הראשונה הייתה במצרים העתיקה, שם החתן היה נותן לכלתו בית כסמל לאהבתם. באירופה של ימי הביניים, החתן היה כורע ברך לפני כלתו ומבקש את ידה בנישואין. המסורת של הצגת השאלה השתנתה עם הזמן, אבל דבר אחד נשאר קבוע – הצורך להציע הצעות בסגנון. כיום, ישנן דרכים רבות להציע נישואין למישהו: באירוע ספורט, בטלוויזיה בשידור חי, במסעדה האהובה עליהם, בבית עם הודעת וידאו תוצרת בית בטלפון או במחשב.

על פי ההערכות, הצעת הנישואין הראשונה התרחשה ברומא. האישה הייתה אישה עשירה ובעלת דרג, שנחשבה לאישה המתאימה ביותר ברומא. היו לה מחזרים מכל מקום, אבל היא סירבה לכולם. יום אחד, המחזר שלה הלך לביתה והוא מצא אותה עם שפחה מסובבת צמר. הוא אמר לשפחה שהוא ייתן לה כל מה שתרצה אם היא תגיד לו מה שם אהבתו ואז ברח לפני שהאישה תוכל לשמוע אותו. השפחה ניגשה לאישה ואמרה שאם תספר לה מה שם המחזר שלה, היא תחזיר לו ותוודא שהוא יקבל את כל מה שהוא רוצה. האישה אמרה "קוראים לו אני אוהב אותך", ואז שניהם ברחו יחד כדי שיוכלו להתחתן בלי שאף אחד יעצור בעדם.

הצעות נישואין 

הסיפור הזה מראה איך היו הצעות רומנטיות מאז ימי קדם. במקרה זה, האיש השתמש בטריק אשר הצעות נישואין עברו כברת דרך מאז ימי טבעת האירוסין היהלום. ההצעה באה לסמל רגע משמעותי ביחסים בין שני אנשים. זו הבטחה לדאוג אחד לשני ולהיות שם אחד בשביל השני בעובי ובדק. זו הסיבה שרוב הזוגות רוצים לוודא שההצעה שלהם תהיה מיוחדת, בלתי נשכחת וייחודית. ניתן לסווג הצעות נישואין לשלושה סוגים: מסורתית, יצירתית או רומנטית. הצעות מסורתיות הן הצעות שבהן הגבר מציע נישואים לאישה בצורה רשמית כמו במקום עבודתה או בבית עם משפחתה נוכחת. הצעות יצירתיות הן כאלה הכוללות איזושהי מחווה גדולה כמו צניחה חופשית ממטוס עם שלט שכתוב "תנשא לי!" הצעות רומנטיות הן הצעות הכרוכות ביצירתיות אך כוללות גם צורה כלשהי של רומנטיקה כמו לבקש מההורים של מישהו את ידם בנישואין לפני שהוא מציע לו נישואין או לקחת אותו להרפתקה ביחד לפני שכורעים ברך וקפיצים.

הצעת הנישואין הראשונה נכתבה בתנ"ך, על ידי יעקב לרחל. במאה ה-20, סביר יותר שההצעות יועלו במסגרת ציבורית. כיום, הצעות מוצעות לרוב ברשתות חברתיות או באמצעות הודעות וידאו. הצעות הנישואין השתנו עם הזמן והן ימשיכו להשתנות ככל שיעבור הזמן.

מסורת של הצעות נישואין 

הצעות נישואין קיימות כבר מאות שנים. זו הייתה מסורת להציע נישואין מול האדם שאתה רוצה לבלות איתו את שארית חייך. בחלק זה נעבור על האופן שבו השתנו הצעות נישואין במהלך השנים. הצעת הנישואין המתועדת הראשונה הייתה ב-1810 והיא הייתה בין ג'יין אוסטן ובן דודה האריס ביג-ווית'ר. ג'יין אוסטן כתבה מכתב לאחותה קסנדרה שאומר "אני הולכת להתחתן, אז בבקשה אל תספר לאף אחד". הצעת נישואין מפורסמת נוספת היא מ-JRR טולקין שהציע נישואין לאשתו אדית בכך שנתן לה שיר שכתב עבורה בשם 'ברן ולות'יין'. הצעות נישואין השתנו רבות עם הזמן. מהזמן שזה נעשה בפומבי ועד היום, כאשר זה נעשה באופן פרטי.

לסיכום, הצעת הנישואין הראשונה נעשתה בפומבי, כדרך להראות שהמציע רציני לגבי הנישואין ולא עושה זאת רק בשביל הכיף. זה נעשה גם כך כדי לוודא שאלו שצפו יידעו שהגבר והאישה מתחתנים לא שולל אותם. מסורת הצעות הנישואין השתנתה מאוד מאז. כיום, אנשים בדרך כלל עושים אותם באופן פרטי כי הם רוצים שיקירם ירגיש מיוחד ולא יתבייש מכל תשומת הלב של אחרים כשהם מציעים נישואים בפומבי. "בימי הביניים, אבירים היו יוצאים למסעות אחר ידה של אהבת הגברת שלהם." משמעות הדבר היא שאבירים היו יוצאים למסעות אחר יד אהבתם ועם השלמתם, הם היו מבקשים את ידה בנישואין מאביה או מהאפוטרופוס. מסורת זו קיימת מאז ימי הביניים. למידע נוסף היכנסו לאתר של חברת בובה של אטרקציה >> https://party-dolls.co.il/

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!