כיצד ניתן להתמודד עם אלימות במשפחה

זמן קריאה: 2 דקות
אלימות במשפחה

אלימות במשפחה היא סוג של אלימות המתרחשת בתוך משפחה, בית או מערכות יחסים קרובות. זה לא מוגבל להתעללות פיזית; זה יכול לכלול גם התעללות מינית, התעללות רגשית ומחסור כלכלי.

ישנן דרכים רבות להתמודד עם אלימות במשפחה. דרך אחת היא להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בתחום זה כמו עורכי דין מקצועיים בתחום אלימות במשפחה, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומקלטים לנפגעי התעללות במשפחה.

אלימות במשפחה פעם ראשונה היא פשע שלעתים קרובות אינו מובן כהלכה. לא מדובר רק בהתעללות פיזית, אלא גם בהתעללות רגשית ופסיכולוגית.

ישנן דרכים רבות לעזור למי שעבר התעללות. הדבר החשוב ביותר לעשות הוא להקשיב ולהאמין למה שהאדם אומר. חשוב גם להציע תמיכה, להיות שם בשבילם ולהודיע להם שהם לא לבד.

אפשר להציע גם סיוע מעשי, כמו לעזור להם למצוא מקלט או לתת להם קצת כסף כדי שיוכלו להשיג מזון או בגדים לעצמם או לילדיהם.

אלימות במשפחה היא נושא חמור שמשפיע על מיליוני אנשים בעולם מדי שנה. זה יכול לקרות לכל אחד ללא קשר לגיל, מגדר, גזע או מצב סוציואקונומי.

הצורה הנפוצה ביותר של אלימות במשפחה היא התעללות פיזית הכוללת מכה, בעיטות, דחיפה, דחיפה או כל סוג אחר של מגע פיזי הגורם לפציעה. התעללות רגשית כוללת האשמת מישהו בכל דבר רע שקורה בקשר ולגרום לו לחשוב שהוא לא מספיק טוב. התעללות מינית כוללת כל מגע מיני לא רצוי ללא הסכמה ומניעת מין כסוג של ענישה.

כמה סימני אזהרה שעשויים להצביע על מערכת יחסים פוגענית כוללים:

לעתים קרובות האדם מאשים אחרים בטעויות שלו, הם גורמים להרגיש שאתה משוגע או משהו לא בסדר איתך, הם מאוד קנאים ושולטים, הם איימו לפגוע בעצמם אם תעזוב אותם, הם איימו לפגוע בך אם תנסה/י לעזוב אותם.

סוגי אלימות במשפחה

אלימות במשפחה היא דפוס התנהגות שבו אדם אחד במערכת יחסים אינטימית או במשפחה משתמש באלימות פיזית, כפייה, איומים, הפחדה, בידוד או התעללות רגשית, מינית או כלכלית כדי לשלוט באדם השני.

הסוגים הבאים של אלימות במשפחה הם:

התעללות פיזית: מכות, סטירות ומכות

התעללות מינית: מגע מיני לא רצוי

התעללות רגשית: הורדת המראה של מישהו, אמירת דברים כדי לגרום לו להרגיש רע עם עצמו ולשלוט במה שהוא עושה

התעללות כלכלית: לקחת כסף ממישהו ללא רשות ולא לתת לו כסף.

אלימות במשפחה היא הפחדה מכוונת, תקיפה פיזית, פגיעה, תקיפה מינית ו/או התנהגות פוגענית אחרת כחלק מדפוס שיטתי של כוח ושליטה שמבוצע על ידי בן זוג אינטימי אחד כלפי אחר.

אלימות במשפחה היא דפוס של התנהגות פוגענית אצל אחד מבני הזוג האינטימי על פני השני. זה יכול לכלול התעללות פיזית, מינית, רגשית וכלכלית. אלימות במשפחה אינה מפלה ומשפיעה על אנשים מכל תחומי החיים.

התעללות פיזית במשפחה

התעללות פיזית במשפחה היא בעיה רצינית והיא לא מוגבלת רק לבית. זה יכול לקרות בכל מקום, כולל בבתי ספר, במקומות עבודה ובמרחבים ציבוריים..

התעללות פיזית במשפחה היא בעיה רצינית שיש לטפל בה. ההתעללות הפיזית יכולה לבוא בצורות רבות, כמו חבטות, סטירות, בעיטות, נשיכות ושריפה.

ישנם גורמים רבים התורמים להתרחשות התעללות במשפחה. אחד הגורמים הללו הוא היעדר חינוך כיצד להתמודד עם כעס ותסכול. זה יכול להוביל לאדם שיתפרץ על הסובבים אותו כאשר הם כועסים או מתוסכלים.

אנשים עשויים גם להיות בעלי סיכוי גבוה יותר לנקוט באלימות כאשר הם עברו התעללות בעצמם בילדותם או היו עדים לכך שהתרחשה בתוך המשפחה שלהם.

גורם נוסף הוא בידוד חברתי מהקהילה או מהחברה בכלל, שיכול לגרום לאנשים להרגיש שאין להם אף אחד אחר מלבד משפחותיהם לתמיכה ואהבה.

התעללות פיזית כוללת כל צורה של מגע שגורם לפציעה או כאב. זה עשוי לכלול סטירות, חבטות, דחיפה, אחיזה, שריפה או חנק.

אדם שעובר התעללות עלול לפחד לעזוב מערכת יחסים פוגענית מסיבות רבות כולל חשש לביטחונו וכן תלות כלכלית במתעלל שלו.

המאמר נכתב בשיתוף משרד עורכי דין אביב מזרחי ושות’ משרד מוביל בייצוג חשודים וקורבנות בתחום עבירות אלימות במשפחה.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!