מבחן אמירם והבחינה הפסיכומטרית שונה ודומה

זמן קריאה: 2 דקות
מבחן

בשביל לסיים בהצלחה לימודי תואר ראשון בישראל (בכל מוסד לימודים אקדמאי שמוכר על ידי המועצה להשכלה גבוה) כל סטודנט חייב להגיע לרמה של פטור בידיעת השפה האנגלית. בשביל לדעת מה הרמה של כל סטודנט באנגלית לפני תחילת הלימודים נערכים מבחני מיון באנגלית שקובעים מה הרמה של כל סטודנט והאם הוא יצטרך ללמוד בקורסים של השפה האנגלית (או יקבל פטור מהם) במהלך הלימודים לתואר הראשון. שני הקורסים העיקריים למיון הידיעה בשפה האנגלית לתלמידי תואר ראשון הם:

  • מבחן אמירם 
  • הבחינה הפסיכומטרית

מה שונה בין מבחן אמירם והבחינה הפסיכומטרית?

בעוד מבחן אמירם הוא רק מבחן למיון באנגלית ולשם קבלת פטור מלימודי אנגלית במהלך התואר הראשון, הבחינה הפסיכומטרית היא בחינה שקובעת את הקבלה לתארים שונים וגם את הרמה של הנבחן באנגלית באותו הזמן. הכנה למבחן אמירם שהוא מבחן הנערך במחשב (בשונה מהבחינה הפסיכומטרית שנערכת בכתב) יכולה לסייע להצליח לקבל בו ציון גבוה יותר. שוני נוסף בין 2 סוגי מבחנים אלו הוא שבבחינה הפסיכומטרית הציון או השוואתי וניתן ביחס לציון של שאר הנבחנים באותו המועד של הבחינה, בעוד שבמבחן אמירם הציון הוא ביחס ליכולת האישית של הנבחן בלבד.

מה דומה בין מבחן אמירם והבחינה הפסיכומטרית?

המאפיין העיקרי שדומה בין מבחן אמירם והבחינה הפסיכומטרית הוא ששתי הבחינות באות לבדוק את רמת הידע והשליטה של הנבחן בשפה האנגלית (הבחינה הפסיכומטרית בוחנת מדדים ונושאים נוספים). השאלות וחלקי המבחן בשתי הבחינות דומים – בחלק האנגלית. בשתי הבחינות השאלות הן שאלות רב ברירה. בשתי הבחינות יש טקסטים שצריך לענות עליהם, ניסוח מחדש של משפטים וגם חלק בו יש להשלים משפטים. 

הכנה למבחן אמירם יכולה לסייע לתלמידים שונים לחדד את הידע שלהם באנגלית. רוב האנשים נבחנים במבחן אמירם רק לאחר השירות הצבאי והטיול הגדול שאחריו. הפער בזמנים שבין הלימודים לבגרות באנגלית והמבחן גורם לכך שהרבה נבחנים "חלודים" קצת במיומנות השפה שלהם באנגלית והם לא זוכרים את חוקי השפה ואוצר המילים שלהם דל יותר. ריענון לקראת הבחינה באמצעות קורס שיכין אותנו אליה וילמד אותנו מחדש את החוקים של השפה ויחדד את אוצר המילים שלנו יסייע לנו לקבל בה ציון גבוה יותר. יתרון נוסף של קורס הכנה למבחן הוא שהוא יכול לתרגל אותנו לענות על מבחן במחשב – כי מבחן אמירם נערך בזמן קצוב במחשב וזה דורש תרגול.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!