מה זה בית חכם?

זמן קריאה: 2 דקות
בית חכם

בית חכם הוא בית מחובר המציע אוטומציה ונוחות. זה מאפשר למשתמש להפעיל את המכשירים שלו בקלות ולשלוט בהם מרחוק. בית חכם הוא בית מחובר המציע אוטומציה ונוחות. זה מאפשר למשתמש להפעיל את המכשירים שלו בקלות ולשלוט בהם מרחוק. הבתים החכמים הראשונים נוצרו בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, אך הם מתפתחים מאז.

מידע על תפקידו של בית חכם

בתים חכמים נמצאים כעת בשימוש בכמה תעשיות שונות כמו בריאות, חינוך, קמעונאות, פיננסים, ייצור, אירוח, שירותי אבטחה, תחבורה ועוד רבים. בית חכם הוא בית המשתמש בחיישנים, מצלמות וטכנולוגיות אחרות כדי להפוך משימות לאוטומטיות ולספק נוחות.

הרעיון של בית חכם קיים כבר זמן מה אבל הטכנולוגיה הפכה לנפוצה יותר בשנים האחרונות. הסיבה העיקרית לכך היא השימוש המוגבר במכשירי IoT שמחוברים לאינטרנט. המשמעות היא שלאנשים יש כעת גישה לכל מיני מידע על בתיהם, כגון שימוש באנרגיה ופריצות אבטחה.

ניתן להגדיר בית חכם כבית עם תכונות אוטומטיות כגון: היכולת לזהות אם מישהו נוכח או לא דרך נעילת דלת אוטומטית; היכולת להדליק אוטומטית אורות כאשר אתה נכנס לחדר; מצלמה בסלון שלך שיכולה לזהות מי שם ומה הם עושים; תנועה בית חכם הוא בית המצויד בטכנולוגיה שעוזרת להקל על החיים. זה יכול להיות בצורה של מערכות תאורה, אבטחה, חימום ואוורור אוטומטיות. טכנולוגיות אלו נשלטות בדרך כלל על ידי אפליקציית סמארטפון או עוזר קולי.

בית חכם יכול להיות פשוט כמו שהאורות שלך נדלקים אוטומטית כשאתה נכנס לחדר שלך או מורכב כמו מערכת אקולוגית שלמה שנועדה לנטר את הבריאות והרווחה שלך.

בית חכם הוא בית שיש לו חלק מהמאפיינים הבאים או כולם:

– מכשיר מחובר לאינטרנט הניתן לשליטה מרחוק באמצעות אפליקציה או פקודה קולית.

– מערכת חיישנים המזהה שינויים בסביבה ומתריעה לבעל הבית על בעיות אפשריות.

– גישה למידע על מצב הבית שלהם, כגון טמפרטורה, רמות תאורה ורמות רעש.

תפיסת הבית החכם קיימת כבר עשרות שנים אך רק לאחרונה הטכנולוגיה הפכה מתקדמת מספיק כדי לאפשר זאת. ישנם כיום סוגים רבים ושונים של בתים חכמים בשוק עם דרגות שונות של אוטומציה וקישוריות. העתיד של טכנולוגיה זו נראה מזהיר עם יישומים רבים ושונים המובילים לדרך חיים חכמה ויעילה יותר.

בית חכם הוא מונח המשמש לתיאור הבתים שנשלטו לחלוטין על ידי הטכנולוגיה. ניתן להפעיל את הבית החכם באמצעות סמארטפון ו/או מחשב, מה שאומר שכבר לא צריך לסמוך על הידיים כדי להפעיל אותו.

ישנם יתרונות רבים של בית חכם, כמו היכולת לשלוט בטמפרטורה בבית שלך והיכולת לחסוך באנרגיה. יש גם חסרונות, כמו בעיות פרטיות ודאגות אבטחה.

בתים חכמים הם בתים שיכולים לבצע מגוון משימות על ידי שליטה קולית. חלק מהפונקציות כוללות שליטה על האורות, מנעולי הדלתות, התרמוסטט והשמעת מוזיקה.

הרעיון של בתים חכמים התחיל בתחילת שנות ה-2000 עם המצאת אלגוריתמים ללמידה עצמית שילמדו את ההרגלים וההעדפות של בעליהם לאורך זמן. הבית החכם הראשון עוצב על ידי טוני פאדל, מנכ"ל אפל. ב-2018 נמכרו יותר מ-2 מיליון מכשירי בית חכם בארה"ב בלבד.

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!