מפתח פול סטאק – המשרה החמה של 2022

זמן קריאה: 2 דקות
מפתח פול סטאק

בשנים האחרונות ענף הייטק בישראל תופס תאוצה גדולה מאי פעם. המעבר הישראלי להייטק נגרם עקב גורמים שונים כמו: עליית השימוש ב-DATA, הסבה להייטק ממגזרי עבודה אחרים, הפער הגדול בין תנאי התעסוקה של עובדי הייטק ביחס לשאר העובדים במשק ובפרט האפשרות לעבודה מהבית באופן HYBRID, ואף פריצת ההייטק לאזורים חדשים במדינה, במיוחד בצפון. 

מיהו מפתח Full Stack?

בעבר, המפתחים בחברות השונות התחלקו לשני תחומים: האחד מצד השרת, והשני מצד הלקוח. כיום, מפתח פול סטאק יכול לעשות את שני התפקידים יחד באמצעות ידע ושליטה בשפות תכנות שונות ומגוונות, וכך הוא משמש כעמוד תווך בין הצדדים. ככל שמפתח Full Stack יכיר וידע לעבוד עם יותר שפות תכנות, כך הרלוונטיות שלו בשוק תגדל. 

מטבע תפקידו, צריך מפתח Full Stack להכיר את שני הצדדים, הן השרת והן הלקוח, על מנת שיוכל לקשר בניהם בצורה המיטבית. אופי משרה זו יוצר גיוון יומיומי בעשייה של המתכנת, וזוהי אחת הסיבות מדוע משרה זו מושכת רבים להתמקצע בה.

בנוסף, משרת מפתח פול סטאק זוהי משרה מבוקשת בכל חברת הייטק, ללא קשר לגודלה, ולאור הגידול בענף ההייטק גם הצורך במפתחים אלו גדול מתמיד.

מסלולי לימוד וקורסים מקובלים במקצוע

ישנם מספר מסלולים להתמקצעות בתחום זה. אלו שכבר עובדים כמתכנתים יכולים לעשות הסבה. למפתחים העוסקים בתחומים כמו דאטה סיינטיסט או דאטה אנגנייר, סביר שמעבר זה יהא דיי פשוט. 

אולם, גם אלו שעסקו בתחומי ההנדסה למיניהם, ובפרט הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, ואלו שלמדו מדעי המחשב יוכלו למצוא די בקלות עבודה ראשונה בתחום זה. 

אך גם אלו שלגמרי חסרי ידע או ניסיון בתחום, יוכלו להתחיל לעסוק בפיתוח פול סטאק לאחר שיעברו קורס נקודתי בתחום זה המוצע על ידי חברות שונות. כפי שצוין קודם לכן, אלו שישקיעו גם ברכישת ידע בשפות תכנות רבות יזכו ליתרון משמעותי בשוק.  

דרישות מעסיקים

מודעות דרושים עבור משרת Full Stack או Data Engineer כוללות בדרך כלל ניסיון בסביבת עבודה Cloud, ניסיון שימוש בכלים (Tableau, Power BI) וידע בשפות תכנות (SQL, Python). רצוי להתכונן מבעוד מועד ולהכיר דרישות אלו.

איך מתכוננים לראיון עם מבחן כניסה?

רוב הראיונות בתחום זה, אם לא כולם, כוללים בין היתר ביצוע מבחן כניסה. מבחן זה נועד להראות למעסיק את טווח היכולות של הנבחן, כך שיוכל להעריך את מקצועיות הנבחן. חשוב ביותר להתכונן היטב למבחן זה. ניתן למצוא באינטרנט המלצות, מאגרי שאלות לדוגמא ואף תמיכה ברשתות החברתיות, אשר יסייעו בהכנה ויקפיצו את יכולות הנבחן ואת התרשמות המעסיק הפוטנציאלי ממנו.

לסיכום, מפתח פול סטאק זהו תחום חדש יחסית אך מבטיח בהחלט, במיוחד לאור עליית ההייטק בישראל. ניתן להיכנס לתחום בשלל דרכים, וחשוב לשים לב לדרישות המעסיקים ואף להתכונן היטב למבחן הכניסה.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!