ניהול אימפקט לעולם טוב יותר

זמן קריאה: 2 דקות
אימפקט

ההגדרה של אימפקט זו השפעה. את ההשפעה מייצרים על ידי פעולות המייצרות תועלת ארוכת טווח באמצעות שינוי כלשהו. סוג התועלת משתנה בהתאם לסוג הפעילות והיא יכולה להיות כלכלית, אקולוגית, תרבותית, טכנולוגית, חברתית ועוד. לדוגמה, מיזם הדואג לשיפור ההתנהלות הכלכלית בקרב השכבות החלשות ומבצע זאת באמצעות סדנאות והעשרת ידע.

היכולת להשפיע

 

הצורך להשפיע קיים בקרב אנשים רבים. מיזמים רבים קמים במטרה לעסוק בפעילות פילנטרופית שמטרתה להפוך את העולם לטוב יותר, לקדם אג'נדות ירוקות לשמירה על הסביבה, להפוך את החברה למתוקנת יותר ועוד. ניהול אימפקט נכון מתחיל ברעיון. אך כדי שהוא יצא לפועל ויצליח להשיג את המטרה יש לבצע תכנון מוקפד שכולל כמה שלבים.

שלבי תכנון אימפקט

 

בין אם הרעיון נועד לחולל שינוי חברתי או סביבתי חשוב להקפיד על גישה עסקית מתאימה. כזו שתיקח בחשבון את ההיתכנות והיכולת של המיזם לצאת לפועל. יש לגבש אסטרטגיית פעולה פרקטית שכוללת אנשי מקצוע ותקציב מותאם. כיום, קיימים מודלים כלכליים עסקיים מתקדמים המאפשרים לייצר רווח כלכלי לצד תועלת חברתית או סביבתית. חלק מהמיזמים יזדקקו למימון כדי ליצור השפעה מועילה. ישנם אף לא מעט קרנות ומענקים שנועדו להוציא תכניות מהסוג הזה לפועל באמצעות השגת מימון. כאשר קיימת מטרה טובה תכנית מסודרת ומקורות מימון ההשפעה החיובית עשויה להגיע מהר.

הסיבות העיקריות להקמת מיזם אימפקט

 

מעבר ליצירת השפעה, יש לארגונים ויחידים צורך בהקמת אימפקט כדי לתקן עיוותים שונים. לעודד שיוויון, לצמצם מעמדות חברתיים, לטפל בבעיות אלימות בחברה, לשמור על כדור הארץ ועוד. המטרה העיקרית היא ליצור סביבת חיים טובה ונעימה יותר לכולם ובנוסף, לדאוג לעתיד הדור הבא ולצמצם נזקי טבע ולמנוע אסונות עתידיים. היכולת תקן את העולם ולהפוך אותו למקום יותר טוב משאירה חותם לשנים רבות ומעבר לכך יוצר תחושת משמעות וסיפוק עצומה.

קיימת העדפה הולכת וגוברת למוצרים ושירותים בעלי השפעה חברתית וסביבתית 

 

כשמדובר בארגון המאמץ לחיקו פעילות עם השפעה יש לכך ערך מוסף. הדור בתקופה הנוכחית דוגל בערכים ולכן יעדיף מוצרים או שירותים של חברה בעלת ערך נוסף. מוצר ירוק או מקום שמקדם ערך חברתי יהיו אטרקטיביים הרבה יותר. אפילו עובדים יעדיפו ארגון שיש בו ערך והשפעה. הם ירגישו שהם עושים עבודה עם משמעות וזה ישפיע על תחושת השייכות שלהם. בנוסף לכך, משקיעים מתחילים להתעניין בחברות שיש להן ערך מוסף ותרומה לחברה. כל אלו יכולים להשפיע באופו משמעותי על שורת הרווח. לכן, כיום גם חברות סטארט אפ טכנולוגיות וגם חברות מוצרים ושירותים משלבים פעילות עסקים בעלת השפעה חברתית.

שיתופי פעולה ומימון לניהול עסקים עם ערך חברתי וסביבתי

 

השקעות באימפקט הן השקעות שמטרתן לקדם מיזמים בעלי השפעה חברתית וסביבתית. ישנם פילנטרופים המחפשים עסקים בעלי אג'נדה אשר קרובה לליבם כדי לממן את הפעילות שלהם. בנוסף לכך, ישנם מענקים ממשלתיים המיועדים לעסקים המשקיעים משאבים כדי לקדם ערכים חברתיים שונים, עידוד לייצר מוצרים ירוקים, לתרום לשוויון בהעסקת עובדים ועוד. קרנות אימפקט מגייסות כספים ממשקיעים ומשקיעים אותם במיזמים עם תשואה חברתית לצד תשואה כלכלית.

מודל מימון משולב של מנומדין

 

קרן האימפקט הבינלאומית ממקדת את פעילותה בנושאים של עוני, בעלי מוגבלות, נוער בסיכון ואזרחים ותיקים. הקרן מובילה תכניות של מנהיגות והעצמה בקרב קהילות מגוונות. באמצעות מודל מימון משולב להשקעות נעשה שימוש בכספים מכמה מקורות. בינהם תקציבי ממשלה, מקורות פילנטרופיים והשקעות פרטיות. מטרתם לקדם מיזמים בעלי השפעה חברתית וסביבתית משמעותית.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!