רילוקיישן: לאירופה מה חשוב לדעת

זמן קריאה: 2 דקות
אירופה

מעבר מהארץ למדינה באיחוד האירופי כרוך בציפיות לחוויה מרגשת שתוכל להביא היבטים חיוביים רבים לחייכם, אבל עשויה ליצור גם חששות, במיוחד אם מעולם לפני כן לא גרתם בחו״ל. אתם יכולים אולי להתנחם בעובדה שרילוקיישן הוא תופעה שכיחה בעולם הגלובלי של ימינו, והמעבר יהיה הרבה יותר קל מכפי שזה נראה לכם כעת, לפני היציאה לדרך.

תהליך הגשת בקשה לקבלת ויזה לאיחוד האירופי

קודם כל, קחו בחשבון שקבלת ייעוץ מס בינלאומי מקצועי, יכולה להיות הצעד שלא תצטערו עליו כשתתמודדו עם תשלומי המיסים כשתחיו ותגורו באירופה.

חוץ מזה, החלק החשוב ביותר ברילוקיישן לאיחוד האירופי הוא היכולת לחיות ולעבוד באופן חוקי. כל המדינות החברות באיחוד האירופי חולקות את אותם חוקי מכס והגירה, מה שיאפשר לכם תנועה חופשית בכול המדינות, כמו שיש לאזרחי האיחוד האירופי. עם זאת, תהליך בקשת הוויזה של אזרחים זרים נעשה ישירות עם המדינה שאליה תעברו, והדרישות בכל אחת ממדינות האיחוד הן שונות. לכן, הקפידו לבדוק מראש את הדרישות של המדינה הספציפית שאליה אתם עוברים.

האם המדינה שאליה אתם עושים רילוקיישן נמצאת באזור שנגן (Schengen) או באיחוד האירופי עצמו? אפשר לפעמים להתבלבל בין שני המושגים, אבל לא כל מדינות האיחוד האירופי נמצאות באזור שנגן, ולא כל המדינות באזור שנגן הן חלק מהאיחוד האירופי. לפיכך, לימדו את הנושא כדי להכיר את ההבדלים בין השניים.

דרישות בסיסיות

בין אם הרילוקיישן שלכם לאירופה הוא כסטודנטים, כיזמים או כשליחי המעסיק, יש כמה דרישות בסיסיות שעליכם למלא לפני המעבר עצמו.

  • טופס בקשה ממולא כראוי

בקשות מרושלות לוויזה עלולות להכשיל אתכם. אפילו שגיאות כתיב בסיסיות יכולות להוביל לדחייה ולגרום לעיכוב של שבועות ואף חודשים של הרילוקיישן שלכם. לכן, ודאו שאתם ממלאים את הבקשה כהלכה. לפעמים, עדיף להשתמש בשירותים של סוכנות מקצועית להגשת ויזה, כדי להבטיח שהבקשה שלכם תעבור בפעם הראשונה.

  • תמונות פספורט עדכניות

תמונות מיושנות או בגודל לא תקין יעכבו את בקשת הוויזה שלכם, גם אם כל השאר בסדר גמור. אז עקבו אחר ההנחיות הקשורות לתמונות, ופעלו בהתאם.

  • דרכון בתוקף

רוב המדינות דורשות דרכון בתוקף ל-6-3 חודשים לפחות כדי להיכנס אליהן, ומדינות רבות באיחוד האירופי לא יאשרו את כניסתכם אם הדרכון שלכם עומד לפוג. לכן, שקלו לחדש את הדרכון לפני היציאה לדרך.

  • להכין את המסמכים הנדרשים עם חותמת אפוסטיל

יהיה עליכם לספק מסמכים מסוימים, תלוי במדינה שאליה אתם עוברים, בדרך כלל מדובר במסמכים המוכיחים את ההכנסה, רמת ההשכלה או העבודה שלכם. יתכן שיהיה עליכם לצרף לבקשת הוויזה מסמכים בחותמת אפוסטיל כדי שיהיו תקפים.

מה עוד חשוב לעשות לפני הרילוקיישן?

דוגמאות:

  • לארגן את הכספים שלכם.
  • להודיע לרשויות המס שאתם עוזבים את המדינה.
  • להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי.
  • ללמוד את השפה המקומית.
  • להצטייד בסים מקומי המתאים למדינה האירופאית.

המאמר בשיתוף משרד רואה חשבון RSM Israel >> https://www.rsm.global/israel/he

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!