איך לבחור ביטוח לרכב? – כל מה שרציתם לדעת

זמן קריאה: 2 דקות
ביטוח רכב

איך בוחרים ביטוח רכב? אילו כיסויים חשובים? אלו שאלות נפוצות בכל הנוגע לביטוחי רכבים, לכן ריכזנו פרטים אודות הביטוחים השונים, ובפרט ביטוח מקיף לרכב, שהוא לרוב גם היקר מכולם ולכן אנשים עשויים לוותר עליו.

איזה סוגי ביטוחים יש?

תחום ביטוחי הרכב עשוי להיות מבלבל ולא מובן. לכן, נתחיל בהסבר כללי קצר אודות סוגי הביטוחים המרכזיים. ישנן שלוש קטגוריות של ביטוח רכבים:

  • ביטוח חובה לרכב – כשמו כן הוא, ביטוח זה הוא חובה על פי פקודת ביטוח רכב מנועי. בעת התרחשות תאונת דרכים, ביטוח זה מכסה את עלות נזקי הגוף שנגרמו לנוסעים ברכב המבוטח ואלו שנגרמו להולכי הרגל שנפגעו מהרכב המבוטח. מחירו מושפע משלל פרמטרים: גיל הנהג, ותק, היסטוריית תאונות, סוג הרכב ועוד.
  • ביטוח צד ג' – נועד לכסות נזקי רכוש שנגרמו לרכב או רכוש שאינו הרכב המבוטח. יודגש כי ביטוח זה אינו מכסה נזקים שנגרמו לרכב המבוטח. 
  • ביטוח מקיף לרכב – בשונה מביטוח צד ג', ביטוח מקיף נועד לכסות גם נזק שנגרם לרכב המבוטח. הנזקים שמכוסים יכולים להיגרם בעקבות תאונה, גניבה, השחתה וכל אירוע אחר בגינו נגרם נזק רכוש לרכב. 

מי צריך ביטוח מקיף?

לא לכל רכב משתלם לעשות ביטוח מקיף, אם כך, איך יודעים אם הביטוח מתאים? כיצד נקבע מחיר הביטוח המקיף? אילו כיסויים חשוב שיהיו? 

ראשית, ביטוח מקיף נותן "ראש שקט" מפני כל צרה שעשויה להתעורר. הנזקים המכוסים יכולים להיגרם בכל זמן ועת, גם אם הרכב כלל אינו נמצא בתזוזה. מנגד, ככל שהרכב שברשותכם שוויו נמוך משמעותית, ייתכן שעלות הפרמיה לא תשתלם. 

שנית, ביטוח מקיף מפצה עבור גניבת רכב בשווי זהה לרכב שנגנב. גם במקרה הזה, ככל ששווי הרכב נמוך, כך ייתכן שיהיה זה פחות כדאי לרכוש ביטוח מקיף עבורו, ולהסתפק בקניית רכב חדש במקרה של גניבה. 

שלישית, ביטוח מקיף לרכב כולל גם ביטוח צד ג', כך שעשיית ביטוח מקיף מכסה מאת שני הכיוונים.

תוספים לביטוח מקיף לרכב ושירותים חשובים

חשוב להכיר שניתן להוסיף מגוון תוספות לביטוח המקיף, אשר ניתן לרכוש בהתאם לצרכים האישיים: ביטוח עבור נזקי טבע, ביטוח מקיף עבור נהג חדש, שירותי גרירה, רכב שעבר טוטאלוס, תיקון והחלפת שמשות, חילוץ 27/7, שירות החלפת רכב עד לתיקון, שירות מוסך נייד, משלוחי מצבר ועוד. ניתן להתייעץ עם נציג שירות אודות התוספות והשירותים השונים ומחירם. 

כמה עולה ביטוח מקיף לרכב?

מחיר ביטוח מקיף משתנה מאוד בין החברות השונות המתמחרות אחרת פרמטרים דומים. לכן, לפני שסוגרים כל ביטוח רכב, ובפרט ביטוח מקיף, חשוב מאוד לערוך השוואת מחירים בין החברות השונות.

לסיכום, סוגי הביטוחים השונים עשויים להיות להיראות מסובכים ומבלבלים. אנו מקווים שמאמר זה סייע בהבחנה בין הביטוחים השונים, כך שתוכלו לרכוש את הביטוחים שרלוונטיים עבורכם. 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!