בר מים vs בקבוקי מים- מה עדיף בחודשי הקיץ החמים?

זמן קריאה: 2 דקות
מים

הקיץ השנה היה חם מתמיד והמודעות לחשיבות של מים צוננים וזמינים בהישג יד עלתה בצורה משמעותית. יותר ויותר משפחות מבינות את הצורך במים קרים ומרווים ובהתאם לכך עולה הדילמה- האם כדאי לעבור לשימוש בבר מים? בין היתר בזכות ההבנה של הזיהום הרב ששימוש בבקבוקי מים מינרליים מהסופר גורם לו.

אז למה לעבור לבר מים, ואולי בכלל עדיף לדבוק בשימוש בבקבוקי מים? כדי לענות על השאלות הללו, ריכזנו כאן יתרונות וחסרונות של כל אחד מהם.

יתרונות וחסרונות של בקבוקי מים

היתרון המובהק של השימוש בבקבוקי מים הוא נוחות השימוש בהם- אפשר להשתמש ולזרוק, מבלי שיש צורך לדאוג לתחזוקה כלשהי. מנגד, סחיבה של שישיות מים רבות הביתה גם היא אינה פרקטית במיוחד ולא נוחה, בפרט כאשר שותים בבית רק מים מינרליים. נוסף על כך, עם עליית המודעות לנזקי הפלסטיק ולהשפעה הבעייתית שיש לתעשיית הפלסטיק ולמוצרי הפלסטיק על החיים בכדור הארץ, נראה שהשימוש בבקבוקי פלסטיק חד פעמיים מזהם את הסביבה ולא עוזר לשמור עליה.

יתרונות וחסרונות של מתקן מים

בר מים ידידותי לסביבה לאין ערוך יותר מבקבוקי פלסטיק שכן מדובר בקנייה חד פעמית שנשארת לשנים רבות, ופעם בכמה חודשים יש להחליף מסנן. מדובר בחיסכון של עשרות בקבוקים בחודש ובהתאם לכך הקטנה משמעותית של צריכת הפלסטיק המזהם המשפחתי. מלבד זאת, השימוש בבר מים חוסך את הצורך לסחוב את בקבוקי המים עד הבית. החיסרון המשמעותי של בר המים הוא הצורך בתחזוקה שלו, החלפת הפילטרים והקפדה על שימוש נכון בו כדי שהוא יחזיק זמן רב.

מה יוצא יותר זול?

צריכת המים הביתית משתנה מבית לבית בהתאם למספר הנפשות שנמצאות בבית ובפרט בהתאם למספר הנפשות שנמצאות בבית במשך שעות רבות ביום, כמו ילדים שנמצאים בחופשה או הורים שעובדים מהבית. כמו כן, גם הרגלי השתייה המשפחתיים משפיעים על סך ההוצאה הכוללת על מים לחודש בבית.

לכן, אין תשובה חד משמעית לשאלה זו אך חשוב לזכור שככל שצריכת המים בבית גבוהה יותר או שיש בבית יותר נפשות- יוצא יותר משתלם ונוח להשתמש בבר מים מאשר בבקבוקים.

איך בוחרים בר מים?

בר מים מומלץ יהיה כזה שעומד בתו התקן הנדרש ובעל אחריות לשימוש למספר שנים לפחות. יתרה מזאת, חשוב להקפיד על כך שבר המים יהיה בטיחותי, למשל ביכולת ללחוץ על כפתורי המים הרותחים, ושהוא יהיה ידידותי למשתמש ולא דורש הבנה טכנולוגית יוצאת מגדר הרגיל כדי להפעיל אותו ולקבל מים צוננים או רותחים לשתייה.

ישנם ברי מים עם פונקציות נוספות, דוגמת בר מים לשבת שמכיל מנגנון שמאפשר להשתמש בו בשבת מבלי לחלל את השבת, בר מים שניתן לחבר אליו מיכל גז וכך לקבל ממנו סודה וכדומה.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!