הג'יפים של 2022: רכב הפנאי והשטח הבא שלך

זמן קריאה: 3 דקות
גיפ של מרצדס

אם גם אתם מאלה שלא מוכנים לוותר על חלומותיהם לרכב יוקרה – ודאי לא תוותרו על הטכנולוגיה העילית, על עיצובי פנים וחוץ שומטי לסת, וכמובן על מערכות הבטיחות המשוכללות ביותר. בקיצור, לא תוותרו על פינוק ברמה העליונה. ואם אינכם מוכנים להתפשר גם על הרכב המפואר שיוכל להוכיח גם את כל איכויות הכוח שיש בו על ג'בלאות או ואדיות – רכב הפנאי והשטח שלכם באמת נכנס לקטגוריית רכבי-העל. עכשיו הם בהישג יד יותר מתמיד.

מה מבדיל את רכבי הפנאי והשטח מרכבים אחרים

לא סתם הטרנד שכובש בשנים האחרונות את כבישי הארץ הוא זה של רכבי הפנאי והשטח, כשהקונים מעדיפים את רכב הפנאי (SUV) על פני המשפחתיות. הם הבינו כי תמורת תוספת מחיר לא גדולה הם יכולים לזכות בחיית כביש ושטח מפנקת, יפה, מרווחת, גדולה, גבוהה ובטוחה יותר. 

בעבר רכבי השטח סבלו מעיצוב וממרווח נחותים יחסית לרכבי הפנאי המשפחתיים, אולם כיום בכל היבט שלא תבחנו את רכבי הפנאי-שטח תמצאו תחרות רצינית ואף עליונות שלהם. כי בסופו של דבר גדול יותר גם מתאים יותר למשפחה ולטיולים, ומשוכלל יותר הוא גם מפנק יותר, ואם הם באים יחד – זה בכלל מעולה.  

מרווח גחון גדול יותר מאשר ברכבים המשפחתיים וגיר מתקדם מאפשרים יכולת שטח מעולה, מרווח הישיבה המתאים ל-7 אנשים בהרחבה, מיזוג אוויר גם מאחור ותא המטען הגדול מספקים תשובה למשפחה ולחברים בטיולים. הוסיפו לכך עיצוב מודרני מרשים ואלגנטי, תג מחיר שפוי וצריכת דלק חסכונית הרבה יותר מאשר בדגמים הישנים, ותבינו את הפופולריות העצומה של רכבי הפנאי-שטח. עד כדי כך שהם הפכו בשנים האחרונות למרכזו של שוק הרכב הישראלי. כיום כל מותגי הרכב – כולל היוקרתיים ביותר – מחזיקים בהיצע גדול של רכבי פנאי-שטח מרשימים-עד-מרתקים. הגדרה זו נכונה במיוחד לג'יפי היוקרה. 

מהו ג'יפ יוקרה

הג'יפ הקלאסי היה מזוהה עם רכב השטח האולטימטיבי. הוא פותח עבור הצבא האמריקני במלחמת העולם השנייה, ואחריה זלג לשוק האזרחי. מאז הפך השם ג'יפ למותג גנרי לרכב שטח ולרכב SUV (רכב ספורט-תועלת, כזה שנראה כמו רכב שטח אך מיועד לנסיעה על כבישים). בעידן המודרני הוא התאים עצמו גם לשוק מותגי היוקרה.

מה הופך ג'יפ ליוקרתי? כמו בכל רכבי היוקרה הוא מציע שכלולים טכנולוגיים, עיצוב מרשים, דשבורד מתקדם, וכמובן כל המעטפת המפנקת, כמו אחריות וליווי מקצועי. אחד מהכלים היותר מבוקשים בקטגוריה זו הם הג'יפים היוקרתיים של בית מרצדס טרייד-אין.

הג'יפים היוקרתיים של מרצדס 

מרצדס מהווה שנים רבות שם-נרדף לאיכות ויוקרה. אבל גם היא יודעת להפתיע בשנים האחרונות בקטגוריית הג'יפים שלה. 

קחו למשל את המרצדס GLC, שהושקה על ידי חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, בסוף 2022. שדרוג משמעותי בעיצוב ספורט-אלגנט ובסביבת הנהג והנוסעים הפך את הדגם הזה לאחד הנמכרים בקטגוריה שלו. אין פלא: הוא כולל טכנולוגיה מרשימה עם מסך מרכזי אנכי, לוח פיקוד משודרג, עדכוני תוכנה מרחוק, קישוריות לסמארטפונים, אבזור עשיר וחבילת בטיחות רחבה. דגם היוקרה העליון בסדרה זו – GLC300e – בא בגרסת פלאג-אין הייבריד שמבטיחה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ומהירות מרבית של 218 קמ"ש בזכות מנוע של 313 כ"ס. הנהיגה החשמלית מציעה טווח של 119 ק"מ. ובאשר לניהוג השטח שלו – הוא מצויד בהנעה כפולה, בעל תוכנית נהיגת שטח, מרווח גחון גדול יותר ואפשרות למתלי אוויר.

לצידו אפשר למצוא את המרצדס 80/Genesis GV60 פורץ הדרך, אשר מגדיר את הביצועים, העיצוב והטכנולוגיה של המאה ה-22: עיצוב נועז, יוקרתי וזורם, מראה אלגנטי-אתלטי, חלל פנימי מפנק ל-7 נוסעים מחומרים איכותיים וגימורים מעץ, מערכת בקרה ושיכוך של רעשי נסיעה, טכנולוגיות היוצרות חוויית נהיגה מעולם אחר, מערכות הבטיחות המשוכללות ביותר, בורר הילוכים מקריסטל, ואפילו אפשרות התאמה אישית ללקוח של הצבעים והחומרים. תיבת 8 הילוכים והנעת AWD מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים תוך חלוקת המומנט לפי תנאי השטח. מנוע הטורבו-דיזל מייצר 278 כ"ס.

עוד מבית מרצדס טרייד-אין מוצע גם הוולוו XC40 – ג'יפ פנאי-שטח קומפקטי בעל שני מנועים חשמליים שייקח אתכם לטווח נסיעה של 414 ק"מ ומבטיח טיול מכל סוג שתרצו. עם הספק של 200 כ"ס לכל אחד מהמנועים תוכלו לזנק למהירות של 100 קמ"ש בתוך פחות מ-5 שניות! הוא מכיל אמנם רק 5 נוסעים, אבל מצטיין בטיולי שטח ועל הכביש גם יחד. לא סתם הוא זכה לתואר "רכב השנה של אירופה" ומאיים לכבוש גם את ישראל.

ואלה רק שלוש דוגמאות יוקרה לג'יפ הפנאי-שטח של מרצדס טרייד-אין יוקרה. כדי להתוודע לכל הדגמים – אתם מוזמנים להיכנס לאתר החברה ולמצוא שם גם דגמים מומלצים של מרצדס יד 2 וגם של מכוניות מנהלים.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!