שירות סטרימינג לילדים

זמן קריאה: 2 דקות
שירות סטרימינג לילדים

כל הורה מכיר את הסיטואציה הקבועה בה הילדים רוצים לשים תוכנית אחת, וההורים רוצים לראות תוכנית אחרת. מסך הטלוויזיה מוגבל לתוכנית אחת בכל פעם (לפחות לבינתיים) ואחד הצדדים צריך לוותר ולהתפשר. מה אתם הייתם עושים?

אז מה זה שירותי סטרימינג?

סטרימינג, או בעברית – הזרמת מדיה, היא פלטפורמה לשידור מדיה או נתונים באמצעות האינטרנט. ההגדרה המפוצצת הזאת בעצם מתייחסת לאפשרות לצפות בתוכן מדיה כלשהו באמצעות חיבור אינטרנטי בלבד. אם בעבר היינו צריכים להיות מחוברים לצלחת לווין לצפייה בתוכניות כמו "האי" או "הפיג'מות", או להוריד את התוכן למחשב על מנת לצפות בו, הרי שכיום ניתן לצפות בסרטים, תוכניות טלוויזיה וסדרות באמצעות שידורי סטרימינג. השחקנים המרכזיים בעולם הסטרימינג הם חברות כמו נטפליקס, דיסני פלוס, הולו, BIGI TV, אמזון פריים, אפל TV וכדו'.

שירותי סטרימינג VS שירותי לווין

כפי שציינו, שירותי סטרימינג מתבססים על חיבור אינטרנטי להזרמת המידע, ואילו חברות הלווין מופעלות באמצעות צלחות וממירים. מלבד הבדל טכני זה, ערוצי הלווין משדרים תוכן אחיד לכלל המנויים (בערוצים שונים), ואילו שירותי הסטרימינג מאפשרים לכל צופה לבחור את התוכן שלו באופן עצמאי. להלן נציג את היתרונות המרכזיים שבכל שיטה, אם כי חשוב לציין שעם התקדמות עולם הסטרימינג כבר קשה לחלק בצורה ברורה בין ספקיות לווין וספקיות סטרימינג. 

יתרונות שירותי הלווין

  • הצפייה בערוצי לווין היא חלקה ואינה תלויה ברמת האינטרנט. 
  • הצפייה בשידורים החיים היא מיידית, ללא עיכוב או דיליי (משמעותי בעת צפייה בשידורי ספורט).
  • מגוון הערוצים הינו רחב.

יתרונות שירותי הסטרימינג

  • המחיר למנוי הינו זול יותר משירותי הלווין.
  • התוכן מותאם אישית לכל אדם. 
  • ניתן לחזור אחורה בשידורים בצורה פשוטה. 
  • חבילות הסרטים כלולות בחבילת הסטרימינג כך שניתן לצפות במגוון עצום של סרטים וסדרות.  
  • ניתן לצפות בסדרות נוסטלגיות מראשית שנות ה-2000 כמו האי או ששטוס.
  • ניתן לחבר מכשירים ניידים לשירותי הסטרימינג כמו פלאפונים וטאבלטים ללא צורך בחיבור חוטי.
  • אפשר לחבר מספר ספקי סטרימינג למכשיר אחד ולהנות ממגוון תכנים וערוצים לכל הגילאים ולכל המשפחה. 

כפי שציינו לעיל, ספקיות הטלוויזיה מבינות שכיום לא ניתן להסתפק בחבילות הערוצים הלווייניים בלבד, ולכן הם משיקות שירותי סטרימינג משולבים בערוצים הקיימים כמו yes+. במילים אחרות – גם חברות הלווין המסורתיות עוברות לספק שירותי סטרימינג, ונראה שבשנים הבאות כל ספקיות הערוצים יעברו לפלטפורמה זו. 

סיכום

מתוך הדברים שכתבנו לעיל נראה ששירותי הסטרימינג מחזיקים במספר יתרונות מובהקים על פני חברות הלווין. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ורשת האינטרנט הולכת ומשתפרת, אנו צופים מעבר של כל חברות הכבלים והשידורים בישראל לפלטפורמת הזרמה, כפי שאנו רואים שקורה בכל העולם. קיימות כיום מספר ספקיות סטרימינג המתמחות בתחומים ונישות שונות, למשל נטפליקס נחשבת למובילה בסדרות ובסרטים עצמאיים, BIGI TV מתמחה בעולם הנוער והילדים וכדו', כך שמומלץ לבדוק היטב את התוכן לפני שסוגרים עם ספק סטרימינג כזה או אחר.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!