איך מתבצע התאמות אשראי לעסקים

זמן קריאה: 2 דקות
התאמות אשראי לעסקים

עסקים צריכים להיות מסוגלים להתאים את האשראי שלהם. תהליך ביצוע ההתאמות נקרא "התאמות אשראי". ניתן לבצע התאמות אשראי במספר דרכים: דרך אחת היא באמצעות "מחיקה", שבה החברה מפחיתה את סכום הכסף שהיא חייבת על ידי לקיחת הוצאה ומחיקת אותה כאילו היא מעולם לא קרה. דרך נוספת היא באמצעות "חשבון מילואים", שדומה יותר לפוליסת ביטוח להוצאות עתידיות. תהליך התאמת האשראי הוא תהליך מסובך. יכולים לקחת חודשים עד שעסק מקבל אישור להלוואה או לקו אשראי. התהליך מתבצע על ידי המלווה כאשר הם רואים שנפלה טעות בחישוב המקורי. לאחר מכן, המלווה יצור קשר עם הלווה ויבקש ממנו לספק מידע נוסף על מצבו הכלכלי, אשר ייבדק על ידי המלווה. מידע זה עשוי לכלול כמה העסק שילם על ההלוואות שלו וכמה הם חייבים, כמו גם כל שינוי אחר במצבו הכלכלי.

היסודות של תהליך התאמת האשראי

תהליך התאמת האשראי אינו פשוט. זה כולל שלבים רבים ולוקח הרבה זמן. היסודות של תהליך התאמת האשראי, כולל:

  • ההגדרה של התאמות אשראי
  • איך הם עשויים
  • התאמות אשראי בעסקאות
  • דוגמאות להתאמות נפוצות

התאמת האשראי לעסקים היא השינוי בדוחות הכספיים של חברה עקב השינוי בכושר האשראי שלה. הדרך הנפוצה ביותר למדוד את שווי האשראי של חברה היא על ידי הסתכלות על החוב שלה. לחברה עם רמת חוב גבוה תהיה שווי אשראי נמוך יותר מחברה עם רמות חוב נמוכות. גם היכולת של חברה לפרוע את חובותיה והתחייבויותיה האחרות בזמן, כמו גם יכולתה לקחת על עצמה חובות חדשים, הם גורמים חשובים המשפיעים על כושר האשראי שלה. עסק יכול לבצע התאמות במאזן ובדוח רווח והפסד על מנת לשפר את שווי האשראי שלו. 

עלייה ברמות המזומנים והמלאי יכולה לעזור לשפר את יכולתו של העסק להחזיר את חובותיהם מכיוון שיש להם יותר נכסים שהם יכולים למכור אם הם צריכים כסף. ירידה בחובות או בתשלומים גם תקל על העסק לפרוע את חובותיו מכיוון שיש פחות חובות עבורם בכל נתון תהליך התאמות האשראי מסובך ויכול להיות קשה להבנה. ישנם דברים רבים ושונים שיכולים להשפיע על ציון האשראי של העסק, כגון סוג התעשייה בה הם נמצאים וגודל החברה שלו.

סוגים שונים של עסקים שיצטרכו לבצע התאמת אשראי 

ישנם סוגים רבים ושונים של עסקים שאולי יצטרכו לבצע התאמת אשראי, אך ישנם כמה עסקים נפוצים שאולי תראו:

  • ייתכן שחברה תצטרך לבצע התאמה אם יש לה יותר מדי חוב ביחס להון העצמי או לתזרים המזומנים שלה.
  • ייתכן שחברה תצטרך לבצע התאמה אם יש לה מעט מדי מזומנים בהישג יד כדי לבצע תשלומים בזמן.
  • ייתכן שחברה תצטרך לבצע התאמה אם הצהרת הרווחים שלה לא תואמת את המאזן שלה.
  • ייתכן שחברה תצטרך לבצע התאמה אם יש לה יותר מדי חשבונות לתשלום ואין מספיק חשבונות חייבים

 

לסיכום, תהליך זיכוי ההתאמות אינו פשוט. זה דורש הבנה עמוקה של העסק והתעשייה. מנתח האשראי צריך להכיר מקרוב את הדוחות הכספיים של החברה, המאזן, דוח רווח והפסד, דוח תזרים מזומנים וכל מידע אחר שעשוי להיות רלוונטי לניתוח. 

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!