נוסעים בתחב"צ? 5 דברים שחשוב שתדעו על רב קו

זמן קריאה: 2 דקות
רב קו

רב קו הוא כרטיס חכם הדומה לכרטיס אשראי, והוא משמש כאמצעי תשלום בתחבורה הציבורית בישראל, בעיקר ברכבות ובאוטובוסים. הכרטיס נכנס לשימוש לראשונה בשנת 2008, והיום הוא מהווה אמצעי התשלום העיקרי ולעיתים אף היחיד. 

מהם היתרונות בשימוש ברב קו?

  • כרטיס הרב-קו שומר על סטריליות, מבלי להעביר כסף מיד ליד, ובמיוחד בתקופה שאנו נמצאים בה זה נחשב ליתרון משמעותי 
  • לא צריך כסף זמין, אלא רק כרטיס מוטען שניתן להטעין בדרכים שונות. מדוב בפתרון מצוין בעיקר לנוסעים באוטובוסים, שם אמצעי התשלום שהיה נהוג הוא מזומן בלבד
  • ניתן לחסוך בתשלום הנסיעות אם בוחרים באחד מהמסלולים המשתלמים/חופשי-יומי
  • תשלום מהיר ללא עיכוב, אשר מצריך בסה"כ הנחה של הכרטיס על המכשיר הממוקם בתוך כלי התחבורה 

טעינת רב קו – כל האפשרויות

ישנן אפשרויות שונות להטענת הכרטיס, בהתאם לנוחות של הנוסעים. 

  • תחנות טעינה – טעינת רב קו ניתנת בקיוסקים, מכולות, סניפי סופר פארם וסניפי דואר, כשלבעל החנות יש מכשיר מיוחד המטעין את הכרטיס בהתאם לתשלום אותו אתם בוחרים לשלם. 
  • טעינה באמצעות אפליקציות – ניתן לטעון את כרטיס הרב-קו באמצעות אפליקציות שונות, בלחיצת כפתור וכשכרטיס האשראי כבר מוזן באפליקציה. האפליקציה של פייבוקס, אפליקציית התשלומים, היא אפליקציה אידיאלית להטענה של הכרטיס, כיוון שהיא שימושית לצרכים נוספים, ובראשם הצורך להעברת כספים. בכך, אין צורך להחזיק בטלפון אפליקציה נוספת ולהזין בה כרטיס אשראי. 
  • מכונות טעינה – במקומות שונים בהם יש ריכוז גדול של תחבורה ציבורית כדוגמת תחנת רכבת, ניתן להטעין את כרטיס הרב קו.
  • טעינה באינטרנט – ניתן לטעון את כרטיס הרב קו באינטרנט, באתר החברה. 

סוגי הרב – קו השונים

  • כרטיס בהנפקה ללא תשלום, המאפשר טעינה חוזרת בכל סוגי המסלולים. על גב הכרטיס מוטבעים הפרטים האישיים שלכם – שם, תעודת זהות, תמונה והאם אתם זכאים להנחה בזכות הסטטוס שלכם – אזרחים ותיקים, חיילים, סטודנטים וכדומה. אם איבדתם את הכרטיס או שהוא נגנב מכם, אתם מבוטחים על הכסף שטעון בו. 
  • כרטיס אנונימי – כרטיס המונפק בעלות של 5 ₪ והוא ללא פרטים מזהים. ניתן לטעון בו את כל המסלולים למעט חופשי-חודשי. בגלל שהוא לא כולל פרטים מזהים, הכרטיס אינו מעניק זכאות להנחות אשר ניתנות לאוכלוסיות שונות כדוגמת חיילים, סטודנטים ואזרחים ותיקים. במקרה שהכרטיס הלך לאיבוד, נגנב או שנוצרה בו תקלה, אתם אינכם מבוטחים על הכסף שהוטען בו. 
  • חצי אנונימי – כרטיס חצי אנונימי הוא בעלות של 5 ₪, וניתן לטעון בו את כל החוזים וגם לקבל זכאות להנחה. הנפקת הכרטיס מתבצעת בעמדות השירות בלבד, שם תידרשו להציג את פרטיכם האישיים כולל את המסמכים והאישורים הרלוונטיים על מנת לקבל הנחה שתינתן לכם מראש בכל טעינה של כסף. תוקף הפרופיל הינו לשנתיים. כמו במקרה של כרטיס אנונימי, גם יתרת הסכום הצבור בכרטיס חצי-אנונימי אינה מבוטחת במקרה של גניבה או אובדן, אלא במקרה של כרטיס תקול. 
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצים לפרסם באתר?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!